Bersukan menyihatkan badan.....


Assalamualaikum all...

Hari ni aku nk citer pasal b'sukan...setelah sekian lama aku xb'sukan, berat badan pn makin naik, makan makin berselera...adoii...ape nak jadik ngn aku ni...skng ni bole katakan seminggu skli or 2 mgu skli je aku akn jogging...tu pn bkn jog sgt la..jalan jer keliling tasik cempaka tu..ehehe...ble da lme sgt xb'sukan, xde stamina la jadinye...b4 ni aktiviti b'sukan ni kire aktiviti wajib la jgk bg aku...tiap2 ptg pegi main squash or badminton, seminggu skli akn main ftsal ngn kwn2 ukm..ujung mgu lak akn pegi swimming, tdk ketinggalan jgk hiking kt broga hill...waooo!!!bestnye....ble byk bersukan, bdn pn segar dan sihat!...ni asik penat jer...bkn penat b'sukan tp penat makan....huhuhu...dlu msg2 xdela bz sgt ngn kje...so, bole la ada aktiviti2 mcm ni...tp lately ni msg2 da bz ngn comitment msg2...workaholic la kan???ahahaha...nope la...cume skng, yg tgh wt mster & phd msg2 bz ngn research...dan yg lain2 bz ngn comitment msg2...dat's y la kurang aktiviti riadah ni lg...cewahh!!!!(alasan jer tu...nk seribu daya xnak seribu dalih...ekeke) Kalo nk b'sukan xperlu tgu orang la...sowang2 pn bole pegi...huhu...Bak kate my lectr Dr M...pegi je sowang2, nt jmpe orang ajk la main sme...xgtu?...Ape2 aje lah kan!:) Nk ikot alasan xkan abih pnye...ekekekeke...

Ape2 pn...pg tadi aku pegi jog kt tasik cempaka wit my luv osmet cik izan...biasanye cik izan ni kl ajk jog pg2 akn ditolaknye la...tp hari ni die nk la plk...hohoho...ni msti sbb umi hakim tegur die tu..ahahah...pndai ek umi hakim ni cepat je die tegur izan...aku yg bdn mcm dipam2 ni xdela plk die nk tegur...msti sb takot nt aku da xkuar breakfast ngn die...ehehehe...ape2 pn kami ttp comel...*wink2...lepas je jog, ape lagi...mapley la jwbnye....(teh tarik satu! roti telur satu!...ahahahaha)...mmg kne mandrem ngn mamak betol la aku ni...arggghhh!!!...Biala....

Okla...ni aku nk post ckit pic2 ms tgh2 rajin b'sukan dlu...skng tidak lagi...hehehe...kl tgk pic2 ni blk bole compare la muke ms rajin b'sukan ngn malas b'sukan...ahaha..skng msg2 da ckit tmbam okeh, lg2 saye la...;p

aktiviti bulanan...HIKING broga hill (hehe..pdhal br 2kali je pegi;p)

aktiviti mingguan... FUTSAL

aktiviti harian... JOGGING @ tasik cempaka or stadium UKM

aktiviti harian jgk ...SQUASH or BADMINTON

aktiviti di hujung minggu..SWIMMING...(cute kan sye wit swimming suite..ekeke)

Baru2 ni hangat2 taik ayam la jgk konon tiap2 minggu sewa court badminton kt depan restoran tupai2 bangi ni...sempat la dlm 3kali sewa kot, main ngn umi & abi hakim, izan, aku, iela dan bang yon...lps tu xde da...nasib xsmpt beli lg racket mcm yg Lindan or Chong Wei pkai tu...kl x, sia2 je beli mahal2..ehehe...oke kwn2...nt kte start balik main bdminton yer...sy suke bdminton...i luv Lee Chong Wei & Lindan...(tetibe jer kan...)..ok la...daaaaaaaaaa....

0 comments:

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Asal dr K. T'ganu..Seorang hamba Allah yg dhaif yg mana sentiasa mencari kehidupan bermakna di dunia mahupun di akhirat kelak..insyaAllah

Nuffnang

Love Family

Love Family

Followers